kes baxter

KeszthelyKeszthely, Festetich kastély

A kastély nagyon szép, egyedülálló. Kissé csalódott voltam a fotójegy miatt, igaz megvettem. Inkább lenne párszáz Ft-al drágább a belépő, de a fotó és videojegyet lehúzásnak tartom. A fotójegy megvásárlása miatt…

KeszthelyEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

KeszthelyKeszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá…

KeszthelyVonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A…

KésmárkKežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett…

KeszthelyKESZTHELY, Balatoni múzeum

A lelkes lokálpatrióták által létrehozott intézmény kezdettől fogva arra törekedett, hogy megmentse és összegyűjtse a Balaton környékének történeti, régészeti, néprajzi…

KeszthelyKeszthely, Festetics-kastély

A Festetics-kastély Keszthely kiemelkedő jelentőségű műemléke. Építése még a 18. század közepén kezdődött el, ám csak az 1880-as években nyerte el végleges formáját. A 18. század elején Keszthely több földesúr tulajdonában volt. A legnagyobb…

KeszthelyKeszthely, a Festetics kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben egy kicsit lusta voltam a beszámolók közzétételében, de ennek egyrészt az volt az oka, hogy az év végére egy kicsit elfáradtam, valamint elkészítettem a mozdonyok és vasúti szerelvények fotóalbumait…

Keszői-várVÁRKESZŐ, Keszői vár romja

A Fertő-tó felé útközben álltunk meg a Keszői vár romjánál. A Rába part errefelé szép, fákkal, erdőkkel övezett. A várból mára szinte semmi sem maradt, a vár helyén kis park van. A kis facsoportot egy kis árok vesz körül, ez a vár hajdani…

KeszthelyZALA TORKOLAT, Somogyi oldal

Idén az első jelentősebb kirándulásunk. Az érintetlen balatoni táj volt a cél. Itt a tópart még természetes, ami ma már igen ritka. Azért 100%-ban nem mondanám érintetlennek, mert látszik, hogy a tótól feljebb, a múltban kissé meg volt piszkálva…

KeszegKeszeg, a Huszár-Purgly kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az is megdöbbentő, hogy néhány felkapott kastélyon kívül szinte ismeretlen a többi (még nekem is). Ennek persze az is lehet az oka, hogy 45 után nálunk (érdekes, hogy a cseheknél nem?) szinte minden nemesi eredetű dolgot…

Késő gótSankt Marein bei Graz, Maria im Dorn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, ezen a hétvégén nem volt szerencsém a meglátogatásra kijelölt kastélyokkal. A cirkálásom közben átmentem ezen a falun is és azért csak megakadt a szemem ezen a templomon. Igen jó kiállású, nagyon szép templom…

Oszd meg ezt a keresést: kes baxter